Cfsklep.pl - Sklep internetowy, Nowoczesne rozwiązania IT

Narzędzia, które poprawiają relacje z klientem

0

O tym, jak kluczowe w sukcesie każdej firmy są relacje klientem, przekonała się już każda organizacja, która kiedykolwiek zlekceważyła skargę klienta lub nie zapewniła mu właściwej obsługi. Z istotą jakości obsługi klienta nie mogli pogodzić się przede wszystkim przedsiębiorcy, który przenosili swoje biznesy z gospodarki planowanej do realiów wolnego rynku. Obecnie Ci, którzy rozpoczynają własną działalność gospodarczą, doskonale wiedzą, że kluczem do sukcesu jest zarządzanie relacjami z klientami. Podpowiadamy, jakie narzędzia mogą okazać się przydatne.

Zarządzanie relacjami z klientami

W warunkach gospodarki wolnorynkowej każdy ma prawo rozpocząć własną działalność. Innowacyjne pomysły są nowatorskie tylko przez chwilę, ponieważ szybko znajdują się naśladowcy, gotowi produkować taki sam produkt. Jeśli Twoja oferta niczym szczególnym nie różni się do pozostałych, należy szukać innych źródeł przewagi. Koniecznie zwróć uwagę na to, jak wygląda zarządzanie bazą klientów w Twojej firmie, czy pracownicy kierują się procedurami, dzięki czemu każdy klient może liczyć na równie wysokim poziom obsługi?

Oprogramowanie do analizy baz klientów

Aby poprawić relacje z klientem, warto zaopatrzyć się w specjalistyczne programy do zarządzania relacjami z klientami. Gestor Nexo - tak nazywa się system zajmujący się ewidencjonowaniem danych klientów, przygotowywaniem dla nich ofert i prowadzeniem korespondencji mailowej. Ponadto oprogramowanie w kompleksowy sposób archiwizuje historię dotychczasowej współpracy, w tym udzielonych rabatów i zrealizowanych zamówień. Takie dane w pigułce to klucz do portfela klienta. Mając dostęp do całej historii współpracy, możesz stworzyć iluzję tego, że doskonale pamiętasz wszelkie poprzednie zamówienia, prośby klienta, czy jego reklamacje i wykorzystać to do umocnienia więzi z klientem i pokazania mu, jak cenny jest dla Twojej firmy. Na uwagę zasługuje również program Gestor GT, który pomoże Ci dopasować strategię marketingową do grupy docelowej.

Relacje z klientem

Programy do zarządzania relacjami z klientami stanowią również wsparcie podczas obsługi reklamacji. To bardzo istotne, aby firma była gotowa przyznać się do błędu, wziąć odpowiedzialność i za wszelką cenę zadośćuczynić klientowi. Jedna zła opinia może bowiem spowodować ogromny kryzys wizerunkowy, co stanowi ogromne zagrożenie dla przyszłości firmy. W długofalowych relacjach z klientami zdarzają się błędy, nie oznacza to automatycznej utraty klienta, oczywiście pod warunkiem, że problem zostanie szybko rozwiązany, a będzie to możliwe dzięki temu, co oferuje oprogramowanie do analizy baz klientów.

Komentarze do wpisu (0)

Submit
Szablon Shoper Icon™ od GrowCommerce
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl